Kiedy umowa to za mało. Jak egzekwować długi?

Podpisujemy umowę, będąc przekonanym o tym, że jej treść gwarantuje nam wypłatę należności za wykonaną pracę, zwrot pożyczonych pieniędzy, terminową spłatę należności za dzierżawę gruntu lub lokalu. Tak to wygląda w teorii, jednak w praktyce często pojawiają się problemy. Wyjaśniamy, jak zabezpieczyć się na wypadek braku spłaty należności z różnego tytułu oraz jak skutecznie egzekwować długi.

Jakie zapisy w umowie gwarantują terminową spłatę długu?

Podpisując umowę regulującą kwestie spłaty naszych należności, warto skonsultować się z prawnikiem, który doradzi, w jaki sposób możemy zabezpieczyć się na wypadek braku terminowych spłat raty pożyczki, należności z tytułu najmu i zalegania z wypłatą naszego wynagrodzenia z tytułu umowy o pracę oraz umów zlecenie i umów o dzieło. Stosowane zapisy, które mogą dotyczyć np. kary umownej za brak terminowej spłaty należności, są pewnym zabezpieczeniem, jednak czasami i one nie wystarczą. Gdy pojawia się zadłużenie, możemy spokojnie czekać i popadać w problemy finansowe lub zacząć działać. Pomocy udzieli nam prawnik, który w naszym imieniu przystąpi do windykacji przedsądowej, a jeżeli okaże się ona bezskuteczna, skieruje wniosek do sądu.

Na czym polega windykacja i egzekucja długów?

Zwracając się o pomoc w odzyskaniu długu do doświadczonego prawnika, możemy wiele zyskać. W celu odzyskania długu stosuje się windykację przedsądową i windykację sądową w zależności od sytuacji i skutków prowadzonego postępowania windykacyjnego.

Windykacja przedsądowa uwzględnia kontakt wybranego adwokata, na przykład z naszej kancelarii prawnej ze Szczecina, z dłużnikiem, poznanie przyczyn zalegania ze spłatą należności oraz wezwanie dłużnika do zapłaty zobowiązań finansowych. W tym przypadku możliwe jest dopasowanie sposobu spłaty zadłużenia do sytuacji dłużnika np. rozłożenie kwoty długu na raty. Kontakt prawnika z dłużnikiem rozwiązuje często problem celowego uchylania się od spłaty należności. Okres polubownej windykacji trwa do 14 dni, jeżeli w tym czasie dłużnik nie ureguluje swoich zobowiązań finansowych, sprawa kierowana jest na drogę sądową. Klienci naszej kancelarii mogą liczyć na fachową pomoc i wsparcie podczas windykacji należności z tytułu różnych umów. Zapewniamy pomoc prawną klientom indywidualnym oraz klientom biznesowym, stawiając na pierwszym miejscu dobór skutecznych i zgodnych z literą obowiązującego prawa metod egzekucji długów.