W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.

Telefon 601867542

Telefon 918203303

Email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kancelaria adwokacka Węgłowski - adwokat Szczecin, Świnoujście, Kamień Pomorski

mask

Jak złożyć reklamację w sprawie kredytu frankowego?

Na reklamację kredytu we frankach decyduje się coraz więcej kredytobiorców. Jest to jedyny sposób na to, aby dochodzić swoich praw w przypadku, gdy umowa kredytowa zawiera niedozwolone klauzule. Wyjaśniamy, co trzeba zrobić, aby zareklamować kredyt we frankach.

Krok pierwszy: analiza podpisanej umowy

Samodzielna reklamacja kredytu we frankach może powodować wiele kłopotów. Brak odpowiedniej wiedzy utrudnia dochodzenie swoich praw na drodze przedsądowej i sądowej, dlatego kluczowe jest skorzystanie z pomocy eksperta. Kancelaria Adwokacka adwokata Łukasza Węgłowskiego zapewnia profesjonalną obsługę prawną, dzięki której możliwe będzie szybkie i skuteczne przygotowanie niezbędnych dokumentów oraz rozpoczęcie postępowania.

Zanim dojdzie do reklamacji kredytu we frankach, klient powinien przesłać do naszej kancelarii skany wszystkich posiadanych dokumentów, które zostaną poddane wstępnej analizie. Ma ona na celu określenie m.in.:

  • z jakim rodzajem kredytu mamy do czynienia,
  • z jakim bankiem klient zawarł umowę,
  • czy dokumenty zawierają niedozwolone klauzule.

To podstawowe przedmioty analizy, które pozwolą określić, czy umowa kredytowa podlega reklamacji. Po zapoznaniu się z przesłanymi dokumentami odsyłamy do klienta pisemną analizę umowy wraz z wyszczególnieniem możliwych kroków, jakie mogą zostać podjęte w sprawie reklamacji kredytu we frankach.

Krok drugi: decyzja klienta w sprawie ewentualnego postępowania

Analiza umowy kredytowej nie jest równoznaczna z rozpoczęciem procesu reklamacji kredytu. To klient musi zdecydować, czy chce, abyśmy reprezentowali go w czasie postępowania. W przypadku podjęcia decyzji o reklamacji kredytu rozpoczyna się etap przedprocesowy.

Krok trzeci: etap przedprocesowy

Etap przedprocesowy uwzględnia m.in. przygotowanie wniosku do Banku o wydanie niezbędnych dokumentów. Klient może wnioskować o wydanie dokumentacji we własnym imieniu lub zdecydować się na spisane pełnomocnictwa, które musi zostać poświadczone notarialnie. Koszty związane z wydaniem dokumentacji ponosi klient.

Etap przedprocesowy uwzględnia także przygotowanie wyliczeń przez zewnętrznego analityka, który współpracuje z kancelarią. Wyliczenia pozwalają podjąć decyzję m.in. o kierunku przygotowywania pozwu. Klient nie jest obciążony kosztami związanymi z przygotowaniem wyliczeń.

Po uzyskaniu niezbędnych wyliczeń oraz podjęciu decyzji przez klienta w kierunku przygotowania pozwu przystępujemy do przygotowania wezwania do zapłaty/reklamacji. Sporządzane jest ono na podstawie wyliczeń i przesyłane do Banku z ramienia kancelarii (klient musi udzielić stosowanego pełnomocnictwa). Adresowane do Banku wezwanie zawiera żądania klienta, które poparte są stosowaną argumentacją prawną.

Krok czwarty: pozew sądowy lub zawezwanie do ugody

Jeżeli Bank nie ustosunkuje się do przesłanego mu wezwania w ustalonym terminie, to kierowany jest pozew do sądu. Może on zostać zastąpiony zawezwaniem do ugodowego załatwienia sprawy zgodnie z indywidualną sytuacją klienta.